ponedeljek, 18. maj 2009

Malo mi gre na jetra

Nekaj me že nekaj časa mori, ampak na žalost, ker mi pomeni moje preživetje nimam ravno veliko možnosti, da se temu izognem.

Stvari so daleč od pošlihtanih in zaradi tega te hote ali na nehote potegne notri in postanejo tudi tvoje stvari nepošlihtane.

Ne moreš preprečiti, da ptice zaskrbljenosti letajo nad tvojo glavo. Lahko pa preprečiš, da se ti ugnezdijo v laseh ( Kitajski pregovor)

Samo nekako mi ne uspe, da bi tu tudi čisto izklopila. Mirno lahko prenesem, da stvari niso narejene, pa ne po moji krivdi, ne morem pa vse to prenest, ker me notri vseeno žre. V vsakem primeru me bo vse počakalo, to vem. Samo rada bi prišla na čisto, da imam prazno mizo in vse narejeno, da nič ne čaka, ker nekdo ni naredil svojega.
Po drugi strani pa....klinc vse skupaj, če se drugi ne sekirajo se tut jaz ne bom, samo to moram še udejanit in predvsem noč imeti za spanje in ne za razmislek.

Žal mi ker gre vse navzdol in ker se kar ne pobermo, pa bi se komot lahko.

Znebite se nereda v svojem zasebnem in poklicnem življenju ter uravnotežite tok dejavnosti. (Dr, Doreen Virtue)

Svoje življenje sem kar lepo uravnovesila, našla čas tako zase kot za šolo. Vseeno se lahko odklopim in ne mislim na nič. Malo nereda je tisto, kar te identificira in tega ne mislim spremenit. Čist poštirkan avto - to nisem jaz. Nič ne imeti po zadnjih zicih - to nisem jaz. V moji sobi, da ne bi bilo razmetano, pa kakšen štunf na tleh - potem to ne bi bila moja soba.......
Nikoli nič ne more biti črno belo, ker je vmes sivo.
Zdajle mi je na misel prišlo, da moram preverit kaj se dogaja v meni, da sem morala prebarvat sobo.
Siva in bordo rdeča...hmm le kaj si hočem povedat?

RDEČA je signalna barva, barva strasti, vitalnosti, prodornosti. Spodbuja intelektualni razvoj in aktivnost. Preveč rdeče lahko škodi, saj naj bi odvračala od mirnega spanca, če je rdeče v našem okolju preveč, je pa tudi vznemirjajoča in kaj hitro postane nadležna.

Zato je pri uporabi rdeče v prostoru potrebna zmernost. V nasprotju pa prižgana rdeča luč v sobi ustvarja toplo vzdušje.

Rdeča povečuje mišični tonus, pospešuje pulz, viša krvni tlak, pospešuje krvni obtok, izločanje adrenalina in delovanje jeter. Poglablja dihanje. Lahko tudi povzroči glavobol, ni pa primerna za hitro jezljive in čustveno nestabilne osebe.

Najpogostejši odtenki rdeče so: karmin (temno rdeča, tekmovalnost, načelnost), škrlatna (živahnost, nestanovitnost, tudi sovražnost), magenta (tipična rdeča, trdnost, uspešnost, samozavest, volja), oranžno rdeča (čutnost, impulzivnost).


SIVA je mešanica med belo in črno. Je barva pepela in megle. Ponazarja lahko zdolgočasenost, pa tudi otožnost in žalost. Med vsemi barvami je najmanj izrazita, lahko pa deluje tudi zelo neprijetno, zlasti v temnejših odtenkih. Poleg svoje turobnosti, negotovosti, minljivosti siva barva ponazarja tudi točnost, refleksivnost in teorijo.

Tako kot pri črni barvi je siva primerna le za popestritev manjših detajlov.

No pa mam, torej moram pregledat še belo in črno - sem rekla, da nič ni črno belo ;)

ČRNA je barva negacije življenja in svetlobe, ki jo mnogi povezujejo z negativnim, z žalovanjem. Črna barva je tudi najbolj formalna barva in barva ponosa ter elegance, označuje moč in skrivnostnost. V naravi črne praktično ni, je le črnikasta (premog, nekatere vulkanske kamnine).

V bivalnem prostoru lahko večja količina črne deluje dušeče in mračno, barva namreč odvaja energijo, lahko paralizira in krepi depresivna stanja. Zato je v prostoru in tudi na stenah s črno barvo potrebno biti previden; primerna je le za nekatere dodatke in popestritev manjših površin, kar lahko deluje tudi zelo dobro.

BELA je barva jasnosti in je kot valovanje mešanica vseh treh naravnih barv: rumene, rdeče in modre. Zaradi tega se na belo večinoma odzivamo pozitivno. Simbolizira jasnost, nedolžnost in čistost, pa tudi nov začetek, rojstvo. V povezavi z rahlimi modrimi odtenki deluje zelo hladno. Je tudi simbol božanskosti, popolnosti, ponosa, dobrote in večnosti.

Belo stanovanje je svetlo, izgleda prostorno, vendar veliko beline izgleda pusto, sterilno in skoraj bolnišnično, zato se priporoča, da bele stene krasijo poslikave, posterji ali uokvirjene slike.

Bemti, pa te barve majo res nekaj z vsem skupaj.

Bordo rdeča je temno rdeča - tekmovalnost, načelnost. Ma tekmovalna nisem, to je dejstvo. Načelna pa čisto preveč.

Siva - zdolgočasenost, ma to ma kar prav, ker občasno ko se ponavljam in ponavljam v šoli ali pa ko opazujem določene ljudi.....ja se počutim zdolgočasena od ponavljanja. Zakaj sem sivo steno v bistvu prekrila s slikami Ajše in Bajke, ki na slikah definitivno nista zdolgočaseni - ok mogoče zato, ker zdolgočasenosti z njim ubijam?

Po drugi strani pa ponazarja tudi točnost, reflektivnost in teorijo. No točnost je kar ja moja vrlina. Še zamujam točno isto. Teorija ...njah ta mi ravno ni v ponos. Reflektivnost pa..no ja....sem šla najprej gledat v slovar tujk če si tole prav razlagam in smo spet pri relacijah in razglabljanju...

Ker moram preučit še črno in belo, grem najprej k črni, ker mi je bolj všeč kot bela. Mogoče zato, ker je barva žalovanja in, ja mi je občasno žal za vsa ta moja načela, ki mi niso dovolile veliko stvari. Po drugi strani pa je tudi barva ponosa in elegance (ok tega pri meni, vsaj jaz mislim, da ni) označuje moč in skrivnostnost. Tako, da tukaj mogoče dobim odgovor zakaj sem dala skupaj rdečo in sivo. Točna zato, ker sem v obdobju, ko moram določena načela podret in moram torej uničit rdečo, hkrati pa sivo dati naprej smo pri refleksivnost. Hkrati mi črna iz katere je siva v mojem ponosu ne dovoli določenih stvari.

Uf, kot kaže moram res še na belo, da dokončno dobim odgovor zakaj. No pa sem tam kjer sem bila na začetku. Je simbol jasnosti, novega začetka, božanskosti ( ravno danes mi je nekdo rekel, da božansko dišim - to verjetno z mojo sobo nima veze), popolnosti, ponosa (spet!?!?), dobrote in večnosti. No pa mam, kot kaže bom večno v nevednosti zakaj nekaj naredim. Sploh pa zato ker sem človek navdiha. Siva me pomirja, ker ponazarja tudi minljivost in to je res - če pri meni ni akcije vse hitro mine.

Kot kaže moram res pogledat še modro, da dobim odgovor, ker strop je, no naj bi bil moder.

MODRA je barva miru in harmonije, zato deluje izredno sproščujoče. Je barva zrelosti, razumskosti, visokih vrednot, natančnosti, sposobnosti… Je med bolj priljubljenimi. Nekoč je veljala za tipično žensko barvo.

Modro pohištvo (denimo kavč) se priporoča osebam s stresnim vsakdanom in tudi zmanjšuje apetit. Modra simbolizira oddaljenost, prosojna modrina optično veča prostor.

Mnenja o vplivu modre na človekovo fiziologijo so še deljena. Pospeševala naj bi izločanje adrenalina in insulina, upočasnjevala ritem srca in umirila dihanje. Opazovanje modre barve pomirja centralno živčevje, omogoča pa tudi dobro koncentracijo, včasih tudi sanjavost.

Najpogostejši odtenki modre so: azurna/nebesno modra (plemenitost, ekstrovertiranost), ledeno modra (estetika, tradicionalnost, priljubljena je v puberteti), pastelno modra (nežna, sentimentalnost, nega), mornarsko modra (zvestoba, zanesljivost, zaupanje), temno modra (polnost, vrednote, pripadnost), indigo/ultramarin (altruizem, naklonjenost).

Vir o barvah

No pa mam! Tut ta je barva vrednot.

Pa jaz bi bila rada samo kdaj baraba, še raje bi pa kdaj pa kdaj bila človek, ki mi dol visi za ostale. Rada bi bila baraba, pa mi barve ne pustijo!