četrtek, 10. december 2009

Vzgoja otrok vs. vzgoja psov

Večerno prebiranje spletnih novic je bila le še pika na i pogovoru ob kavi. Pogovarjali smo se med drugim tudi o vzgoji psov in otrok. Zadnje čase so oboji nevzgojeni in nekaj mora biti na tem, ker vzporednice nas pripeljejo do ene stične točke. Način sodobne vzgoje temelji na ignoriranju nezaželjenega vedenja. Tako pri psih, kot pri otrocih.
Premikala sem se po internetni strani, ko mi je nekaj padlo v oči. Na bibaleze.si res nisem pozorna, ker je to stran, ki me nekako ne zanima tako, da bi gledala kaj piše v naslovih. Vendar se mi ni danes prvič zgodilo, da sem se ustavila tam. Danes sem kar dvakrat pogledala ali vidim prav, ker včasih mi domišljija ali pa podoživljanje kakšnih pogovorov lahko trenutno zamegli misli. Ampak ne, vidim čisto prav.
Naslov je: Bi z otroki morali ravnati kot s psi?
Pa kaj a novinarju pijejo kavo za mojim hrbtom in potem hitro objavijo članke na temo mojih pogovorov na kavi, al kaj??
Ja, popolnoma se strinjam, da današnja vzgoja tako psov, kot otrok ne pomeni prav nič dobrega za nikogar. Rezultat te svobodne vzgoje so le nevzgojeni in nadležni cucki ter froci. Oboje je pa zelo težko prenašat, sploh če se oboji pojavijo na istem mestu ob istem kraju.

Pametna mama je potegnila vzporednice z vzgojo psov in otrok. Osnova vsega je, da tako pes kot otroci morajo vedeti kdo je kdo in kje so meje. Saj, bodimo pošteni, to želijo doseči vsi. Samo pot do tega je zelo različna. Uspeh.....ta je pa zelo vprašljiv.
V vzgojo otrok se res ne bom vtikala, ampak ker že ravno tukaj dobesedno polagajo besede v moja usta, se pa bom.
Čisto po domače: ko frocu poveš kaj lahko in kaj ne sme, ko froc ve, da če bo prekršil to pravilo dobi eno po riti, potem bo vsak pameten froc ugotovil, da je bolje da tega kar ne sme, ne naredi. Simpl k pasulj - ki ga še vedno ne znam skuhat.
Znam pa izšolat pse. Torej če velja za froce isto kot za pse, znam tudi z njimi. Hmmm je pa res, da so vsi froci ob meni čisto ok. Pa še nikogar nisem okol ušes. Psa sem, to priznam! Pa froca sem tut, samo je bil naključno v moji bližini, pa ga je bilo treba. Oziroma sem to naredila čisto nagonsko. Ampak če sem to naredila nagonsko pomeni, da si je zaslužil. Ker nagone včasih ne moreš kontrolirat.
Da ne zabluzim spet kam drugam gremo nazaj na froce in cucke.
Če pogledam na svojo levo mi slika kaže, da sem mogoče pri vzgoji mal preterala...ma ne samo zima je, zato ta prizor.

Ok mama se je postopila vzgoje psa in otroka po sistemu al si priden al boš pa kaznovan. Zanima me le s čim je ustavila froca, ker kako je ustavila psa vem. Uporabila je namreč metode meni ljubega in po razmišljanju in delu zelo istomislečega ameriškega kinologa g. Cesar Millana

Njegov sistem šolanja je popolnoma razumljivo tako ljudem kot psom. Šef je lastnik in pes je pes. Tako kot mi je zelo žal, ampak, otrok je otrok- starš je pa starš.
Ko pes dela kaj nezaželjenjega prav nič ne čaka, da ga bo minilo, ampak se zelo avtoritativno in učinkovito, predvsem pa hitro in učinkovito vtakne v psa in le ta mora takoj prekinit to dejanje. Ker ne tolerira nezaželjenjega vedenja je pri tem odločen in strikten. Rezultat tega dela je - vzgojen pes.
Pri frocih je popolnoma isto. NEZAŽELJENO VEDENJE JE POTREBNO PREKINIT, NE PA ČAKAT DA MINE! Na Tv3 si večkrat pogledam supervaruško, ki se ukvarja z prevzgojo frocov.
Ona uporablja tehniko prekinitve dejanja in umiritev. Kar je fantastično, ko le to vedenje osvojijo starši in znajo otroka ustavit in ga poslati v zapik. No pa še nekaj je...v življenje vnese red in neko rutino. To pa potrebujejo spet boji.
Saj pri psih je popolnoma isto. Ko prevzgojiš lastnika, da se pravilno obnaša do svojega psa, se spremeni tudi pes.
Pes mora biti pes in forc mora biti forc.
Razlika med forcom in psom je le ta, da forc raste in odrašča ob tem čedalje več razume, pes pa ostane pes, ki tudi raste in čedalje več razume. Le ta njegov razvoj je toliko hitrejši in njegovo vedenje ima lahko veliko hujše posledice kot nevzgojen pamž, da je potrebno čimprej odločno, jasno in glasno postavit meje.

Ni ga lepšega pogleda kot na vzgojenega psa v duržbi vzgojenega otroka. Tko da....dajmo z otroci po pasje, pa bo. Predvsem pa nehajmo klobasat o neki svobodi in neki demokraciji. Pri neposlušnosti ni dekmokracije in ni tolerance. Pika!

Slika za lepo pogled na otroka in psa, ki sta vzgojena mora bit, ker je pa nimam, mislim da ta čisto lepo paše v to temo. Vpleteni že vemo zakaj ;) Oba se še vzgajata :)))))))