sobota, 28. julij 2012

Usmrtitev ali evtanazija psa

Kot edina, ki lahko uradno delam program prevzgoja nevarnega psa, sem tudi edina, na vsaj naj bi bilo tako, ki lahko napišem mnenje o tem ali je evtanazija psa res opravičena ker se psa ne da prevzgojit.
Kar nekaj klicev sem imela zadnje dni in tudi kar nekaj srečanj.
Pes, ki že ima status nevarnega psa in še vedno grize. Kuža je že pošteno v letih, lastniki so odgovorni in se zavedajo kaj se lahko zgodi.
Sem rabelj, ker mislim v prvi vrsti na psa, da bi se v teh letih sprememba življenja obrnila na popolnoma drugo stran in bi zaradi tega sprožili še hujši upor. Že samo z nujnimi ukrepi se je vedenje samo stopnjevalo. Postavila sem se na stran psa in se odločila, da je bolje zanj tako, da se poslovi od tega sveta.

Kdaj se odločim, da je bolje tako. Ko je pes že res v tako zafuranem stanju, da je nevaren lastnikom in sebi. Ko je kuža že v letih in bi bila sprememba življenjskega sloga zanj prehuda.
Ne razumem res ne. Pred kratkim so me klicali za psa, ki je bil star 16!!! let. In je postal agresiven do domačih. Veterinar ga ni želel uspavat, kljub temu da je bil inkontinenten in je tudi že imel probleme z zadrževanjem blata. To, da je postal agresiven zaradi starosti in zaradi tega, ker vprašanje kaj vse je bilo še narobe z njim sem mu morala povedati jaz. Pa dajte prosim imeti malo zdrave pameti in sočutja.
Da se človek pri tej starosti odloči, da se bo poslovil od svojega psa, mu definitivno ni lahko. In da ga potem veterinar buzerira, da ga ne bo usmrtil, ker je kao zdrav in da naj si pridobijo strokovno mnenje....
Ne, nisem ga napisala, ampak sem jim svetovala, da naj pokličejo naokoli in naj najdejo kliniko, ki bo to naredila.
Ja, točno to rečem vsakemu, ki me kliče, da moram napisati mnenje za starega psa. Halo!!! Ne, ne bom jim jemala denarja za nekaj, kar res ne rabijo.
Če rabijo mnenje za pse starejše od 12 let...oprostite, pa kaj vam ni jasno.
kako se pa usmrti vse mlade pse?
Koliko jih je zatuškanih pod kao veterinarski razlog?
Ne, dajmo se izživljat - ja, to je prav izživljanje nad ljudmi, ki želijo usmrtiti starega psa, ker je postal zaradi starosti nevarne.

Pes, ki se ga bojijo čisto vsi domači in je zaprt v pesjaku, hranijo ga čez ograjo, dreke mu spucajo s šlavfom...Aja, tega psa bi lahko dali v zavetišče. Katero ga bo vzelo? Katero bo vzelo starega psa?

Biti rabelj je težko, po drugi strani pa tudi ne, ker zaradi mene živi že kar nekaj psov.
Tisti, ki zame niso tak hud primer, jim vedno rečem. To lahko naredimo tudi čez en mesec. A damo možnost? Do sedaj še nihče ni rekel ne in vsi ti, so še vedno živi in se imajo zelo lepo.

Predvsem je pa najtežje takrat, ko so psi bili v šoli, ko so celi najeli strokovnjake, pa se ni spremenilo nič, le ko so strokovnjaki šli - ponavadi so krivdo za neuspeh prelevili na lastnike - so psi postali samo še hujši.

Kdaj mi je najtežje? Ko napišem, da prevzgoja ni smiselna in po vsej verjetnosti ne bo uspešna psu, staremu 3-4 leta. Ko je pes že bil v šoli, dveh, celo treh...pa so ga potrjevali na napačnih stvareh in niso ustavili agresije, ampak so jo probli preusmerit. In ko se je pes uprl in začel grist, ga ni znal nihče ustavit ali pa še huje, so jim strokovnjaki rekli, da se psa ne sme udart. Ja res se ga ne sme, dokler me ne ugrizne. Takrat se pa zame demokracija konča. Pa ne tepemo psov, le ne prenašamo fizičnega obračunavanja in ga takoj ustavimo. Ja, velikokrat, ravno take zafurane pse, ki se jim je zaradi nepravilnega šolanja dvignil ego tja, kjer nikoli ne bi sem biti, je potrebno uporabiti fizično silo in psa zbiti na tla. Ker ko ti pes brez vprašanja skoči v glavo, ko si mu rekel ne, lahko tudi ti brez vprašanja počiš psa in mu po pasje poveš, da se to pač ne sme.
Simpl in naravno. Predvsem pa pes zelo hitro razume, da se to ne sme in tega več ne počne.