ponedeljek, 27. junij 2011

Majhni koraki so prava pot, k spremembi

Srečujem se s problemom, ko ljudje želijo preveč. Govorim o prevzgoji psa. Problematičen pes je vsak pes, ki s svojim vedenjem moti in otežuje življenje svojega skrbnika.
Kaj so razlogi, da me ljudje poiščejo:
Pes me vleče in ne posluša. Potegne me tako močno, da sem že padla.
Pes me grize, ko mu ni kaj všeč. Pes renči vame. Pes laja in se zaganja vame. Pes skače po meni, pes me nič ne uboga.
Ja, vse to so problematični psi.
To vedenje se je začelo že veliko prej, predno je lastnik ugotovil, da je njihov pes problematičen pes. Da je postal njim in okolici nevaren pes.
Ko je mera polna in življenje nevzdržno, se začne iskanje pasje šole. Večina išče pasja šola za problematične pse. Takšne pasje šole, ki bi se ukvarjala samo s tem ni. Imajo programe prevzgoje nevarnih psov. Nikakor pa niso specializirane pasje šole za problematične in nevarne pse.
Ko se končno odločijo in najdejo šolo se začne prevzgoja.
Seveda, pod pogojem, da so se res odločili, da tako ne gre več naprej. Da je pasje vedenje nevzdržno in ga je potrebno spremenit.
Počasi, korak za korakom, te čaka trnjeva pot do uspeha. Tukaj pa je problem, nihče nima časa in vsi bi želeli takoj.
Pasja vzgoja in šolanje psa je proces. Proces, ki se ne začne danes in  konča jutri. Proces, ki predvsem zahteva od lastnika psa, da se spremeni in da ve kaj hoče od psa.
Dokler lastnik ne ve kaj hoče od psa. ne more pes delati to, kar hočemo. Tisto kar ne vemo, se ne more zgoditi.
Zato je prevzgoja psa in tudi čisto osnovna šola psa v prvi vrsti sprememeba vedenja lastnika.
Koliko potrpežljivih ljudi se loti tega...potrpežljivosti se je potrebno naučit. Neučakanost pa pride kar sama od sebe ;)